מהי מכונה שיווקית באתר, ולמה זה כל כך קריטי?

בכל אתר, יש את מבחן 2 השניות המפורסם שהמשתמש עובר במטרה לראות האם האתר הוא מתאים עבורו או לא.

בשתי השניות האלו יש לנו יכולת השפעה מהירה על קבלת ההחלטה שלו האם לצאת מהאתר או להמשיך לגלוש, ואת זה אנחנו עושים באמצעים ויזואליים. בכותרת שפוגעת 'דוך' לבטן הרכה, או בהבטחה פרסומית מאוד חזקה, כדי לגרום ללקוח להבין שיש לנו פתרון לכאב שלו.

אבל מה קורה באתר שלנו, אחרי מבחן 2 השניות שהוא עבר?

הוא ממשיך לגלול, מתרשם, וכאן מתרחשים 2 תרחישים אפשריים:

או שהוא ישאיר את הפרטים שלו / יצור קשר / יתקשר – זהו מצב אולטימטיבי. באתרים מדוייקים האחוזים עולים. הוא נקרא "ליד חם"

האופציה השניה – נקרא  "ליד קר".  – הוא לא בענין עכשיו להשאיר את המייל שלו, וכל פרט מזהה, בטח שלא להתקשר. כאן המקום של מכונה שיווקית. לשאוב את הליד הקר הזה, ולהכניס אותו ל"מכונת חימום" שבעתיד יהפוך ללקוח משלם.

איך עושים את זה נכון באתר אסטרטגי?

יש המון דרכים להקמת מכונות שיווקיות בעיצוב ואפיון אתרים. המטרה היא בסוף לשאוב את המייל של הלקוח אליי, ולהמשיך לשמור איתו על קשר. מפה ממשיכים איתו במייל מרקטינג, או לפעמים גם לקבוצות ווטסאפ.

תוכלו לראות בהרבה אתרים את המשפט המפגר (מחילה מכל כותבי התוכן שהגו אותו):

"רוצים להשאר מעודכנים? השאירו כאן את המייל שלכם ו… נעדכן אתכם על מבצעים /חדשות  / ומה לא."

המשפט הזה כל כך מצחיק אותי כל פעם מחדש. הסיכויים שהגולש ישאיר את הפרטים שלו בטופס כזה, שואפים לסיכויים שלכם להפוך אי פעם לבוני אתרים. זו טעות של הרבה מאוד שעוסקים בבניית אתרים ומעצבי אתרים, שאיפשהו באפיון למדו שכדאי וצריך לבקש מהגולש להשאיר את המייל שלו (ליד). אבל הוא לא באמת יודע איך עושים את זה. הוא למד בניית אתרים, לא לתכנן אסטרטגיות שיווקיות.

ויש את החלק הנוסף – שכן נותן איזו מתנה בתמורה, כמו מדריך חינמי בתמורה ל'ליד' שהגולש משאיר. אלו אתרים ועסקים שכבר יודעים דבר או שניים בשיווק, ויודעים שזו הדרך.

איך אנחנו יכולים לדייק ולשכלל את זה?

אנחנו יודעים שהפתרון האמיתי נמצא אצל הגולש. רק הוא יכול להגיד לך איזו מתנה הוא רוצה לקבל.

אז איך נדע מה הלקוח שלי רוצה לקבל לפני שבכלל בדקנו מולו? הוא עוד לא לקוח שלי.

וכאן אנחנו עושים את העבודה שלנו. מעבר לחלק של בניית אתר, עיצוב אתר או אפיון אתר, יש את האסטרטגיה שבודקת אם זה בעזרת מחקר או באמצעים אחרים: מי הלקוח שלנו, מי קהל היעד הפוטנציאלי שלנו, מה כואב לו, מה הוא רוצה לקבל. ואת זה מזקקים למוצר שהוא אולי יוכל לקבל מתנה. שזה יכול להיות: מיני קורס מתנה, מדריך חינמי שווה ערך רב, סרטון בתחום מסויים, וכל מוצר אחר שיהפוך את האתר שלך למשאבת לידים חזקה ועוצמתית.

אבל האתר חייב למכור את מוצר המתנה הזה בצורה שתכאב לו. כן, גם בשביל מוצרים חינמיים באתר, אנחנו צריכים לייצר צורך אצל הלקוח. וכדי לייצר צורך אנחנו רוצים להכאיב לו בבטן הרכה ולגרום לו להשאיר את הליד שלו.

אז פעם הבאה, כשאתם מבררים על בניית אתר, עיצוב אתרים או אפיון אתרים, נסו להבין מה הפסיכולוגיה שהגולש צריך לעבור באתר שלך, לפני שאתם בכלל בונים אתר חדש. האם הוא הולך למכור עבורכם? האם הלידים שיגיעו ממנו יצדיקו את ההשקעה? כמה כניסות יהיו באתר, ומתוכם כמה המרות? כל אלו נתונים שעשויים להשפיע על רווחיות האתר.

ולכן, הצעת מחיר של בניית אתר, היא לעולם לא הטכני היבש שאתם מקבלים. בדקו האם אתם מקבלים בתוכו גם אסטרטגיה שיווקית, האם מי שבונה את האתר יודע ומבין שיווק, האם האתרים שלו מדברים נכון ומדוייק? האם העיצוב יהיה שונה מאוקיינוס המתחרים שלכם? כל אלו ישפיעו על מהירות החזר ההשקעה של עלות האתר. ואתר מדוייק שמאופיין כמו שצריך, כתוב בצורה שממגנטת לקוחות, יודע להמיר הרבה יותר, ולקוחות איכותיים יותר. ולהחזיר מאוד מהר את ההשקעה שהשקעתם באתר.

רוצים לשמוע עוד על מכונה שיווקית מדוייקת לאתר שלכם?
מוזמנים לפגישת אפיון אסטרטגית

מענין אתכם מה עוד יש לנו לומר?

רוצים להתקדם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם